کسب و کار اینترنتی چیست-چرا-مزایا

آشنایی با کسب و کار اینترنتی

سلام، امروز میخواهیم در قدم صفر از راه اندازی کسب و کار اینترنتی درمورد ابتدایی ترین تعاریف، مفاهیم و سوالات متداول این نوع کسب و کار صحبت کنیم با وبمسترآپ همراه باشید.

این کسب و کار اینترنتی که میگن چیه؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟ اگر بخواهیم خیلی ساده کسب و کار اینترنتی را تعریف کنیم: “کسب و کاری که فعالیتش بر بستر اینترنت باشد” گفته می شود. در دنیای واقعی وقتی میگوییم فردی کسب و کاری دارد، منظورمان این است که شخص مالک کل یا بخشی از آن کسب و کار است. در اینترنت هم دقیقا همینطور است، شخصی ممکن است درآمد اینترنتی داشته باشد اما صاحب کسب و کار اینترنتی نباشد و برای دیگران کار کند.

برای افرادی که کسب و کار سنتی دارند طبق آمارها میتوان ۹۰% از کسب و کارهای سنتی را بر بستر آنلاین و اینترنت پیاده سازی کرد و این یک آمار فوق العاده و یک فرصت برای درآمد بیشتر افرادی که کسب و کاری سنتی دارند. مانندانواع فروشگاه های فیزیکی، ارائه کنندگان محصولات و یا خدمات.

برای افرادی که کسب و کار سنتی ندارند (مثل خود من وقتی که شروع کردم) این فضا واقعا بی نظیر هست و با سرمایه خیلی کم یا حتی بدون سرمایه میتوانیم کسب و کار اینترنتی خودمان را راه اندازی کنیم.

 

 

کسب و کار آنلاین و سنتی

اصلا چرا کسب و کار اینترنتی (مزایا)

  • راه اندازی و مدیریت با کمترین سرمایه و حتی بدون سرمایه

    کسب و کارهای سنتی حداقل نیاز به یک مغازه کوچک دارند؛ حرف خرید را که اصلا نمیتوان زد و برای اجاره هم نیاز به هزینه های هنگفتیست. اما همانطور که میدانید کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی اصلا نیاز به جای فیزیکی ندارند. مشتری ها به سایت یا صفحات شما در شبکه های اجتماعی(مانند اینستاگرام) رجوع می کنند محصولات یا خدمات شما را تهیه میکنند. مدیریت آن نیز بسیار ساده است اگر سایتی داشته باشید ۱- محصولات خود را در آن قرار میدهید ۲-مشتریان سفارش خود را ثبت کرده و هزینه آن را آنلاین پرداخت می کنند ۳- صدای گوشی شما بلند میشود! بله اس ام اس بانک است (;

  • بدون هیچگونه محدودیت زمانی و جغرافیایی

    کسب و کارهای سنتی محدود به یک خیابان، محله یا حداکثر اگر برند باشد محدود به یک شهر می شود اما کسب و کارهای اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارند. علاوه کل کشور میتوان به سراسر جهان نیز محصولات و خدمات خودمان را معرفی کنیم و بفروشیم.

    امروزه کاربران با جستجوی نیاز های خود در موتورهای جستجو از جمله گوگل به سایت های مختلفی رجوع می کنند تا خرید های خود را انجام دهند در وبمسترآپ و در مطالب بعدی به شما آموزش خواهیم داد که چطور سایت خود را در عبارات پرجستجو در گوگل به رتبه های برتر برسانید تا فروشتان چند برابر شود. همچنین محدودیت زمانی نیز در این نوع از کسب و کار ها وجود ندارد و در هر ساعت از شبانه روز کاربر میتواند مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کند.

  • دسترسی ساده، راحت و سریع مشتریان به کسب و کار شما

    کاربران هر لحظه با تایپ کردن نام یا آدرس کسب و کارتان در اینترنت به شما دسترسی خواهند داشت. مشتریان هرجایی که باشند با تلفن همراه خود که امروزه در دست اکثر افراد می باشد خریدشان را اجام می دهند بدون آنکه از خانه خود خارج شوند.

  • بازاریابی و تبلیغات قدرتمند، هدفمند و هوشمند

    بازاریابی آنلاین امروزه تابلوهای تبلیغاتی میلیاردی را در سطح شهر کنار زده و باتوجه به هوشمند بودن تبلیغات اینترنتی صاحبان کسب و کارها آن را ترجیح می دهند. در تبلیغات سنتی شما نمیتوانید میزان بازخورد خود را مدیریت کنید اما در تبلیغات آنلاین میزان بازدید از تبلیغات شما، کلیک بر روی آن و تعداد سفارش ها از آن تبلیغ را میتوان مشخص کرد و همچنین می توان به تبلیغ کننده بر اساس تعداد کلیک مشتریان بر روی تبلیغ یا به ازای هر سفارش هزینه پرداخت کرد! با این اتفاق ما می توانیم علاوه بر در اختیار داشتن یک بستر تبلیغاتی قدرتمند و هدفمند، بازاریابی و تبلیغات خود را با هزینه ای غیر قابل مقایسه و به شدت پایین تر از تبلیغات سنتی دنبال کنیم.

کسب و کار اینترنتی چیست

معایب کسب و کار اینترنتی

قرار نیست چون ما درحال آموزش کسب و کار اینترنتی هستیم بگوییم این نوع کسب و کار هیچ چالشی ندارند اما نمیتوان آن ها را تاحدی عیب دانست چرا که می توان با پیاده سازی اصولی کسب و کار اینترنتی از این چالش ها به راحتی عبور کرد.

اعتماد سازی : یکی از مهم ترین چالش های کسب و کار اینترنتی اعتماد سازی می باشد که می توان با دریافت مجوز های کسب و کارهای اینترنتی(نماد اعتماد الکترونیک یا نماد وزارت ارشاد) از این چالش عبور کرد. همچنین تکنیک های متعدد دیگری وجود دارد از جمله صحبت کردن با مشتریان به صورت ویدیویی و انتشار آن در سایت و شبکه های اجتماعی، انتشار رضایت مندی مشتریان، در سایت های بزرگ تر می توان با گذاشتن امکان پرداخت درب منزل هزینه محصولات به این چالش تیر خلاص زد. البته در رابطه اعتماد سازی در کسب و کارهای اینترنتی یک آموزش مفصل در سایت خواهیم داشت.

 

کسب و کار اینترنتی به درد چه کسانی میخوره؟

  • اگر میخواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید و سرمایه ای ندارید یا حداقل سرمایه ای دارید
  • اگر کسب و کاری سنتی دارید و به دنبال افزایش چندین برابری درآمد پایدار خود هستید
  • اگر دوست ندارید کارمند باشید و میخواهید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید
  • اگر علاوه بر کارمندی میخواهید شغل و کانال درآمدی دیگری داشته باشید
  • اگر علاقه مند به دنیای اینترنت، تجارت الکترونیک و دیجیتال هستید

کسب و کار اینترنتی خود را بسازید!

3 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با کسب و کار اینترنتی»

  1. مطلب بسیار کامل بود ممنون ازتون
    لطفا قدم های بعدی آموزش رو زودتر قرار بدید که منتظریم (;

  2. وقت بخیر این مقاله از مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی بسیار مفید بود تشکر از سایت خوب وبمسترآپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *